Švenčionių PRC mokytojos dalyvavo „Erasmus+“ programos darbo stebėjimo vizite Paryžiuje
2025 m. balandžio 1–5 dienomis Švenčionių profesinio rengimo centro 4 profesijos mokytojos dalyvavo „Erasmus+“ mobilumo programos Nr. 2024-1-LT01-KA121-VET-000200599 mokytojų stažuotėje Prancūzijos sostinėje Paryžiuje. Kartu dalyvavo kolegos iš Rokiškio profesinio mokymo centro ir Telšių regioninio profesinio mokymo  centro.
Facebook

Švenčionių PRC mokytojos dalyvavo „Erasmus+“ programos darbo stebėjimo vizite Paryžiuje

Paryžiuje dalyvius šiltai pasitiko priimančios organizacijos Eurl „Aristote“ atstovas.  Apsistojome jaukiame viešbutyje Le Mireille, įsikūrusiame šalia garsiojo Monmartro rajono. Vizito pradžioje visus pasitiko Eurl „Aristote“ direktorė, Sorbonos universiteto dėstytoja dr. Giedrė Cibulskaitė-Veršinskienė. Bendros vakarienės metu dalyviai pristatė savo mokyklas, susipažino su  programos turiniu, dalijosi patirtimis ir ragavo tradicinius prancūzų patiekalus.

Vizitas buvo intensyvus, turiningas ir įkvepiantis. Darbo stebėjimo metu aplankytos įvairios Prancūzijos profesinio mokymo įstaigos. Mokytojos stebėjo praktinio mokymo užsiėmimus, bendravo su mokiniais ir mokytojais, diskutavo apie mokymo metodus, analizavo pamokas bei lygino Lietuvos ir Prancūzijos švietimo sistemas.

Dr. Giedrė Cibulskaitė-Veršinskienė pristatė Prancūzijos švietimo sistemos struktūrą, mokymo programas, inovatyvius metodus. Buvo palygintos Lietuvos ir Prancūzijos profesinio rengimo programos. Prancūzijoje mokymo įstaigos turi profesinio orientavimo specialistą, kuris padeda mokiniams pasirinkti tolesnio mokymosi kryptį – bendrojo ugdymo, technologinį licėjų, arba profesinio licėjų. Licėjuose mokymasis trunka trejus metus.

Ypač įsimintinas buvo vizitas į profesinį licėjų „Ecole de Paris des metiers de la Table“, kuriame rengiami virėjai, kepėjai, konditeriai, šokolado meistrai, padavėjai ir barmenai. Dalyvės stebėjo bandomąjį praktinį egzaminą, lankėsi mokymo bazėje ir pietavo licėjaus mokomajame restorane, kuriame visus patiekalus ruošė ir patiekė mokiniai, prižiūrimi savo mokytojų. Stebėjome mokinių ir mokytojų darbą.  Ši praktika, kai mokiniai tiesiogiai bendrauja su lankytojais ir gauna grįžtamąjį ryšį apie patiekalus, galėtų būti sėkmingai pritaikyta ir Lietuvos profesinio rengimo įstaigose.

Aplankėme ir profesinį licėjų „Lycée Elisa Lemonnier , kuriame mokiniai mokosi siuvimo, drabužių modeliavimo, apskaitos, kosmetologijos, kirpimo ir marketingo. Stebėjome mokymo procesą, kalbėjome su mokiniais, profesijos mokytojais ir administracijos atstovais.  Licėjus bendradarbiauja su įstaiga „Turbulences“, kurioje mokomi autizmo spektro sutrikimų turintys jaunuoliai.  „Turbulences“ siūlo mokymus įvairiose srityse: multimedijos, maketavimo su photoshop, afišų gamybos, piešimo, grojimo įvairiais instrumentais, akrobatikos, dainavimo, šokio ir kitų specialybių. Be to, įstaiga suteikia galimybę įsidarbinti įgijus profesiją. Vizito metu susipažinome su aktoriumi Benjamin Lesieur, autistu, vaidinusiu filme „Ypatingieji“ (Hors Normes), kuris šiuo metu dirba „Turbulences“ įstaigoje. Stebėjome teatro užsiėmimą.  Prancūzijoje nuo 2005 m. galioja įstatymas, numatantis specialiųjų poreikių turinčių vaikų integraciją į bendrojo lavinimo mokyklas.

Susitikome su sofrologe Lorena Caloiero.  Ji pristatė sofrologijos metodus ir jų naudą dirbant su nemotyvuotais bei specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais.   Ji papasakojo apie mokytojų iššūkius dirbant su SUP mokiniais, paaiškino, kaip juos atpažinti, bei kaip specialistai padeda mokytojams šiuos iššūkius įveikti. Sofrologė supažindino mus su kvėpavimo technikomis, vizualizacijos nauda ir kaip  mokytojams juos įtraukti į kasdieninį mokymo procesą. Šiuos patarimus galėsime pritaikyti savo darbe.

Paryžius paliko neišdildomą įspūdį ne tik dėl profesinių veiklų, bet ir dėl kultūrinės įvairovės. Miestas kartu su priemiesčiais turi apie 15 milijonų gyventojų ir yra suskirstytas į 20 rajonų (arrondissement), kiekvienas iš jų turi savo merą ir administraciją. Aplankėme Versalį, Eifelio bokštą, Sorbonos universitetą,  plaukėme Senos upe, apsilankėme operoje ir koncertuose.

Šio vizito metu profesijos mokytojai patobulino įtraukiojo ugdymo kompetencijas.  Taip pat įgijome naujų žinių ir praktinių įgūdžių, kaip efektyviau dirbti su mokiniais, turinčiais įvairių poreikių, išmokome naujų klasės valdymo ir atsipalaidavimo technikų, patobulinome savo kultūrinę kompetenciją.

Gimnazijos skyriaus vedėja

Vilhelmina Dragūnienė

Jūs taip pat gali sudominti
Atvirų durų dienos Švenčionių profesinio rengimo centre
Naujienos

Atvirų durų dienos Švenčionių profesinio rengimo centre

2025 m. balandžio 10–11 d. Švenčionių profesinio rengimo centre, kaip ir visose Lietuvos profesinio mokymo įstaigose, vyko Nacionalinės atvirų durų dienos. Per šias dvi dienas mūsų centrą aplankė net 111 mokinių, norinčių „pasimatuoti“ profesiją, ją geriau suprasti ir sudalyvauti profesinio veiklinimo pamokose.

Skaityti daugiau »