Švenčionių PRC mokytojų ir darbuotojų stažuotė Italijoje
Švenčionių profesinio rengimo centro 3 mokytojai ir 1 skyriaus vedėjas  balandžio 12-19 d. dalyvavo „Aš galiu su „Erasmus+“ projekto darbo stažuotėje Rodi Garganico (Italija). Stažuotėje dalyvavo socialinių darbuotojų padėjėjų, padavėjų ir barmenų profesijos mokytojai ir 1 vadovas.
Facebook

Švenčionių PRC mokytojų ir darbuotojų stažuotė Italijoje

Projekto  „Aš galiu su „Erasmus+“ uždaviniai buvo šie: gerinti Švenčionių profesinio rengimo centro gebėjimus dirbti tarptautiniu mastu ir tobulinti anglų kalbos vartojimo kompetenciją. Stažuotės metu profesijos mokytojai ir darbuotojai turėjo susipažinti su profesinio mokymo sistema Italijoje, užmegzti naujas partnerystes, mokytis naujų darbo metodų, susipažinti su nauja įranga, bendrauti su potencialiais partneriais ir kolegomis formalioje ir neformalioje aplinkoje.

Į stažuotę išvykome ankstų balandžio rytą. Kartu vyko 4 Švenčionių PRC mokiniai, kurie Italijos įstaigose atliks praktiką. Kartu su Švenčionių profesinio rengimo centro mokytojais ir mokiniais į Italiją vyko ir kitų Lietuvos profesinių mokyklų mokiniai bei mokytojai,  Radviliškio ir Joniškio trečiojo amžiaus klausytojų bei dėstytojų grupė. Skridome į Barį. Italija mus pasitiko vėjuotu oru. Sėdome į didžiulį 50 vietų autobusą ir vykome į Foggia, kur mūsų laukė projekto partneriai Mindaugas Lučka ir Karine Lucke. Priimanti organizacija: Newservice societa coperativa sociale,Via Antonio Gramsci 73, Foggia.

Pirmą stažuotės dieną susipažinome su viešbučio  Albano*** restorano virtuve, personalu.  Švenčionių PRC mokinės (virėja, padavėja- barmenė) pradėjo darbą restorano virtuvėje. Jos aptarnavo restorano svečius. Stebėjome jų praktiką restorane, susipažinome su virtuvės šefu, ragavome jų pagamintus patiekalus.

Kita diena buvo skirta kultūrinei  programai. Mokytojai ir mokiniai vyko į Monte Sant’Angelo ir San Giovanni Rotondo miestus.

Monte Sant’Angelo yra įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, visame pasaulyje garsėja  San Michele Arcangelo šventove, kuri nuo VI amžiaus yra krikščionių religijos piligrimų vieta. Šventuoju Gargano miestu vadinamas miestas iš tikrųjų yra susitelkęs aplink San Michele Arcangelo urvą. Šis miestas yra puikioje panoraminėje vietoje ant atšakos į pietus nuo kyšulio. Mus sužavėjo kvapą gniaužiantis vaizdas į Manfredonijos įlanką bei giliai oloje įrengta bažnyčia.

Gargano regiono  centre yra dalis Umbros miško, Gargano nacionalinio parko saugomos gamtos teritorijos, kurios pavadinimas kilęs iš miško, laikomo labai tamsiu, šešėlio. Buvome sužavėti mišku, žydinčiais laukiniais narcizais ir įspūdingais atsiveriančiais vaizdais. Šiame nacionaliniame parke gausu laukinių orchidėjų, kurių pamatyti, deja, neteko.

Lankėmės Padre Pio bažnyčioje, kuri yra katalikų religinių pamaldų vieta San Giovanni Rotondo mieste. Bažnyčia stovi ant San Giovanni kalno ir yra netoli esamos šventovės bei vienuolyno, kur gyveno garsus vienuolis Pijus. Piano šventovei parinkta kriauklės forma ir ji suprojektuota per du aukštus, kurių vienas yra po žeme. Didžiajame šventoriuje įrengtas didelis mobilus altorius, leidžiantis 7200 šventovės vietų padidinti iki 30 tūkst. švenčių po atviru dangumi.

Kitomis stažuotės dienomis laukė intensyvi programa. Lankėmės senyvo amžiaus žmonių, sergančių Alzheimerio liga dienos centre, kuriame Švenčionių PRC mokiniai (socialinio darbuotojo padėjėjai) atliks praktiką, stebėjome jų atliekamą darbą, bendravome su darbuotojais ir dienos centro svečiais. Turėjome susitikimą su trečio amžiaus universiteto studentais, ragavome Gargano regiono tradicinių patiekalų.

Vykome į Istituto Professionale per l’Enogastronomia e l’Ospitalita Alberghiera „Enrico Mattei“ Vieste mieste. Ten ruošiami turizmo verslo darbuotojai, virėjai, konditeriai ir padavėjai- barmenai. Šiam Italijos regionui daugiausia būdingi maži ir vidutinio dydžio vienai šeimai priklausantys viešbučiai, kepyklėlės, barai. Todėl profesinės mokyklos ir ruošia regionui reikalingus specialistus.

Lankėmės profesinio rengimo centre I.P.E.P.A MICHELE LECCE. Jie rengia kvalifikuotus turizmo, apgyvendinimo ir restorano sektoriaus darbuotojus. Lankėmės laboratorijose, vyko pokalbiai ir diskusijos apie profesinį mokymą Italijoje ir Lietuvoje.

Italijos švietimo sistemą sudaro: ikimokyklinės įstaigos, penkiametė pradinė mokykla, trimetė žemesniosios pakopos vidurinė mokykla ir penkiametė aukštesniosios pakopos vidurinė mokykla. Baigus žemesniosios pakopos vidurinę mokyklą, galima toliau mokytis profesinėse mokyklose (pramonės, žemės ūkio) arba aukštesniosios pakopos vidurinėse mokyklose: klasikinėse, realinėse, pedagoginėse, technikos, verslo mokyklose, meno institutuose, konservatorijose. Profesinės mokyklos yra vadinamos „Insituto“.

Viena stažuotės  diena buvo skirta išmokti gaminti itališką maistą. Gaminome spurgas, itališką rizoti, naminius itališkus makaronus ir daug kitų patiekalų.

Stažuotės metu dalyviai susipažino su Italijos profesinio mokymo sistema, profesiniu mokymu, bendravo su kolegomis Italijoje, turėjo galimybę aplankyti globos įmones, susitikti su vietinio verslo atstovais, užmegzti naujus bendradarbiavimo ryšius, patobulinti anglų kalbos žinias. 

Gimnazijos skyriaus vedėja Vilhelmina Dragūnienė

 

Jūs taip pat gali sudominti